Pavel Jeřábek alias Dave Finger

Jsem fanouškem Guns asi od roku 92, mám miliardu plakátů (i když už jenom nepatrnej zlomek mám na zdi) a na rozdíl od spousty lidí mám rád obě inkarnace (případně i to, co bylo mezi nima), jelikož se jedná o rozdílný éry. Zažil jsem ten obrovskej boom, kdy byli fakt všude (u nás v TV spíš až toho roku 92), a někdy kolem roku 2003 jsem začal sledovat fóra a dění na netu. Mám těžce začátečnický stránky gnrforever.webnode.cz, kam píšu zejména aktualizace.

 

Kdy jsi začal poslouchat GN'R?

Zhruba roku 1992. Tenkrát je znal fakt každej.

 

Jakým způsobem ses dozvěděl o show v Praze?

Net, sledování fór, případně oficiálních stránek.

 

Viděl jsi už předtím nějaký koncert Guns?

Jen jeden – Praha 2006. Ve dvaadevadesátým (Strahov) jsem byl ještě moc malej.

 

Doufal jsi, že Axl a spol. přijedou do Prahy?

Jistě, a byla to o poznání lepší show než 4 roky předtím.

 

Překvapilo tě čekání na Axla nebo jsi s tím počítal dopředu?

Žádný překvapení se nekonalo a nic neproběhlo jinak, než by člověk, kterej to aspoň trochu sleduje, mohl očekávat. Jestli někdo odešel předem, jeho blbost. U Guns to tak prostě chodí. :)

 

Vzpomínáš si na úplný začátek koncertu?

Poprvé živě Chinese Democracy, poprvé jinej otvírák než Jungle. Husina, dehydratace, očekávání, čekání na Axla, napětí, adrenalin, atmosféra...

 

Vrchol večera podle tebe byl…

Jeden není, vždycky jich je víc. Mě například vždycky dostává už Axlův úvod "Do you know where the fuck you are?!" u Jungle, to je samo o sobě síla. Poprvé živě některý další songy z Ch. D., jako například Shackler's Revenge nebo i Scraped. Silná je vždycky (a zejména v Axlově formě 2010) This I Love. Velmi na mě zapůsobil Richard Fortus. 

 

Co tě nejvíc překvapilo?

Zdatnost Richarda Fortuse, Scraped.

 

Které songy byly nejlepší?

Jungle, T.I.L., Shackler, asi i Nightrain, už se moc nepamatuju... 

 

Co tě zklamalo?

Axlova málomluvnost toho večera. Sem tam taky špatnej zvuk. 

 

Atmosféra?

Paráda, jako vždy. Zejména začátek.

 

Moment, který si vybavuješ do dneška?

Vždycky první tóny Ch. D. a Jungle – a lidi, jak začínaj šílet; R. Fortus sólující jako o život; Axl na Dizzyho: "Get rid of that piece of shit." (o rozladěným piánu)

 

Výkony jednotlivých členů

O Axlovi už bylo jistě řečeno (i mnou) dost jinde: podle mě jeho forma roku 2010 byla zatím nejlepší v historii novejch Guns. Velmi se mi líbil Fortus, jak jsem už napsal; ostatní muzikanti taky paráda, BBF je génius, netřeba rozebírat... Slyšel jsem tam myslím i motiv z tenkrát ještě nehraný Estranged.

 

Vizuální/pyrotechnická show

Moc nevim, ale řekl bych že standard, no a bez konfet při PC by to nebylo ono. Splnilo to moje očekávání. Mně jde stejně spíš o ty muzikanty.

 

Složení setlistu, jak si s ním byl spokojený, co tě v něm překvapilo/zklamalo

Spokojenej jsem byl, protože zahráli, co jsem chtěl, to znamená většinu z nový desky, včetně nádherný This I Love a kupodivu i Scraped. Setlist 2010 byl dobrej, dneska, v roce 2012, bych ubral předělávek a přidal buď novejch věcí, nebo něčeho z UYI... DC nebyla, ale byly jiný. 

 

Co jsi říkal na recenze?

Moc si jich nepamatuju, ale většinou snad byly kladný; já se těmahle věcma moc neřídím, o recenzentech by se dalo psát hodně a dlouho... Každopádně řekl bych, že i živočichové českých hudebních vod si už trochu víc zvykli na new Guns, třeba oproti roku 2006. Internetový recenze jsem asi moc nečetl, já se těmhle věcem spíš vyhýbám...

 

V co doufáš pro příští (pražský) koncert?

Jednak aby vůbec nějakej byl. Jednak aby byl Axl v dobrý formě a taky aby byl nějakej zase trochu jinej materiál. Jinak zmixovanej nebo třeba (kéž by) novej.

 

V porovnání s ostatními show, které jsi ve svém životě viděl, byla tato…

Tahle byla nejlepší, protože větší show než GN'R jsem vlastně nikdy neviděl, no a z těch dvou bylo live 2010 určitě lepší.